De tandartsrekening is opgebouwd uit de verschillende prestaties die tijdens een behandeling hebben plaatsgevonden. Op de tandartsrekening staat elke prestatie omschreven met een code. Aan elke code is een tarief gekoppeld, die in de regel voor alle tandheelkundige praktijken hetzelfde is.
Wij zijn in onze tandartsenpraktijk liever met u bezig, dan met onze administratie. Daarom hebben wij de facturering aan Infomedics uitbesteed. Voor vragen over uw tandartsnota verwijzen wij u naar Infomedics, www.infomedics.nl of telefoonnummer 036-20 31 900. Wilt u uw rekening digitaal ontvangen, geef dan uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer aan ons door. U kunt de digitale rekening dan direct betalen via IDEAL. Of u uw rekening nou per e-mail of per post ontvangt, u kunt deze altijd via de website van Infomedics betalen.
Goed contact met de patiënt
Wij doen er alles aan om u de beste tandheelkundige zorg te bieden en hebben daar graag goed contact met u over. Mocht het een keer voorkomen dat u vindt dat wij u onjuist of onzorgvuldig informeerden of behandelden, dan vragen wij u dit eerst persoonlijk met ons te bespreken. Voor ons is het belangrijk om te weten dat u een probleem heeft of niet helemaal tevreden bent. Wij willen u graag uitleggen waarom we iets op een bepaalde manier hebben gedaan en meestal lost dit onduidelijkheden op. We vertrouwen er op dat we gezamenlijk een oplossing vinden.
Klachtenregeling
Indien we gezamenlijk niet tot een voor u bevredigende oplossing komen, dan kunt u terecht bij de NMT-klachtenregeling waarbij wij zijn aangesloten. Deze regeling voldoet aan de eisen die de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector aan iedere zorgaanbieder stelt. Aan de klachtenregeling zijn geen kosten verbonden. Er zijn twee mogelijkheden:
Bemiddeling
Onder leiding van twee deskundigen van de Regionale Bemiddelingsraad wordt gezocht naar een voor beide partijen aanvaardbare oplossing. Als de bemiddeling slaagt, wordt de uitkomst schriftelijk vastgelegd en is de klacht afgehandeld.
Formele klachtbehandeling
Wanneer u geen prijs stelt op bemiddeling of als de bemiddelingspoging mislukt, kunt u de NMT vragen om behandeling van uw klacht door de Centrale Klachtencommissie. U en uw tandarts worden dan uitgenodigd voor een hoorzitting. Daarna volgt de uitspraak van de Centrale Klachtencommissie. Wanneer daartoe aanleiding is, kan de Centrale Klachtencommissie een aanbeveling doen aan de tandarts. Zo’n aanbeveling heeft tot doel dat de tandarts maatregelen treft ter verbetering van de kwaliteit van zijn tandheelkundig handelen, zijn praktijkorganisatie zoals zijn optreden en voorlichting richting patiënten. De Centrale Klachtencommissie kan geen schadevergoeding opleggen.
![5-Signs-You-Need-Dental-Braces-Again-2](https://tandartsenkliniek.nl/wp-content/uploads/5-Signs-You-Need-Dental-Braces-Again-2.jpg)
Informatiepunt
Wilt u meer informatie over tandheelkunde en tandheelkundige behandelingen, dan kunt u terecht op www.allesoverhetgebit.nl of telefonisch advies inwinnen bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP, tel: 0900 202 5012, € 0,15 per minuut). Beide geven onafhankelijke informatie en zijn opgericht door onze beroepsorganisatie NMT.
![Klachtenregeling](https://tandartsenkliniek.nl/wp-content/uploads/Klachtenregeling.png)